Mikumi & Udzungwa waterfalls - Reisverslag uit Mikumi, Tanzania van Veerle - WaarBenJij.nu Mikumi & Udzungwa waterfalls - Reisverslag uit Mikumi, Tanzania van Veerle - WaarBenJij.nu

Mikumi & Udzungwa waterfalls

Blijf op de hoogte en volg Veerle

13 November 2014 | Tanzania, Mikumi

Wat een super lieve & leuke berichtjes onder mijn vorige blog, Asanteni! (Dank jullie wel).

Ik zit op dit moment samen met Astrid lekker te genieten van Morogoro. We hebben een dagje eerder weekend genomen zodat Astrid ook een beetje een vakantiegevoel heeft. Nadine en ik nemen namelijk een weekje vrij. Nadine heb ik vanmorgen op de bus naar Dar es Salaam gezet, waar ze vannacht haar vriendje op zal halen van het vliegveld om samen een weekje op Zanzibar te relaxen.
Astrid en ik gaan dit weekend uitgebreid uit eten, op stap en relaxen.
En dannnnn zondag komen mijn papa en mama in Morogoro aan!!! Ik ga dan ook een weekje vakantie houden samen met hun. Het plan is een weekje te reizen met z’n 3en en dat ze daarna mee komen naar Bwagala om te zien waar ik woon en werk. Heeeeeeeel veel zin in!!
Astrid, Nadine en ik zullen dan een weekje zonder elkaar moeten doen, wel ook een raar idee. In Bwagala zijn nog co-assistenten waar we mee samen wonen, dus Astrid zal gelukkig niet alleen zijn.
En dit weekend volop genieten voor een vakantiegevoel! Het is hier super weer en zijn al heel ver met de projecten voor school dus hebben daar ook alle tijd voor:)

We zijn namelijk de afgelopen weken nog weer flink bezig geweest met onze projecten. Hebben inmiddels de saturatiemeters die we uit Nederland mee hadden genomen (een gift van de vorige Verpleegkunde student) geïmplementeerd in het ziekenhuis d.m.v. samenwerken met een werkgroep van 8 verpleegkundigen, het geven van enkele klinische lessen en het coachen van collega’s op de verschillende afdelingen. De collega’s in het Turiani Hospital vinden het maar al te leuk dat ze er weer nieuw apparaat bij hebben wat velen nog niet kenden voordat het geïmplementeerd werd (ook al waren er 2 in ziekenhuis aanwezig, deze werden maar enkele keren door enkele verpleegkundigen gebruikt…) Nu hopelijk meer!!

Tussen al dat harde werken door vonden wij 3en dat we weer een weekend met nieuwe indrukken en belevenissen verdiend hadden;)
We zijn het 1e weekend van november naar Mikumi National Park geweest, waar we een ge-wel-di-ge safari hebben gedaan! Tembo, pyndamilia, twiga, mamba en simba (olifant, zebra, giraffe, krokodil en leeuw) hebben we allemaal gespot, met nog een heleboel andere dieren. We mochten op het dak van de safaricar zitten en konden de dieren van heel dichtbij bekijken, wat gaaf zeg!

Om dat weekend nog geweldiger te maken dan dat het al was zijn we na de safari verder gereisd van Mikumi naar Udzungwa, waar we de zaterdag een 1-day-trip hebben gedaan in de Udzungwa Mountains. Omdat de drie-daagse trip in dit gebergte zo prachtig was, wilden we ook graag nog de 1-day-trip doen om te zien welke mooie watervallen dit gebergte allemaal nog meer had.
Nou en reken maar dat het mooie watervallen waren!!
Het was een wandeling door de bergen waarbij we de grootste waterval van Tanzania op 3 plekken konden bekijken. De laatste plek was onderaan de waterval waar we konden zwemmen, wat heerlijk zeg! We hadden heel mooi weer tijdens de wandeling en het zwemmen. Maarrr toen we net uit het water stapten met de gedachte lekker op te drogen in de zon, begon het te regenen. Eerst subtiele drupjes, maar naar 5 minuten kwam het met bakken uit de lucht vallen. Maar voor ons de pret niet gedrukt, eigenlijk zelfs heerlijk zo’n regenbui, de temperatuur is dan nog steeds heerlijk en we waren toch al nat van het zwemmen. De weg naar beneden was wel een beetje een glijpartij, maar in een rijtje elkaar handen vasthoudend zijn we toch veilig beneden aangekomen.

Jullie allemaal veel plezier met de winterse bezigheden; sinterklaasgedichten schrijven, pepernoten eten, warme chocomelk met slagroom drinken, ennnn straks kerstboom opzetten en warme kleren aan hebben.
Ik denk aan jullie vanuit het warme zonnige Tanzania!

• 06 December 2014 - 17:54

Oma Dieuwertje En Rebecca:

Heey lieve Veerle,

We hebben je brief ontvangen en het leuke kaartje.
    Daar zijn we heel blij mee :)
    We hebben een tijdje niet gereageerd op je blog, maar niet getreurd want we hebben ze allemaal gelezen hoor! Wat een avonturen heb jij weer beleefd!
    Oma heeft een gezellige sinterklaaslunch gehad. Op naar de kerstmarkt volgende week in Kolham.
    Met ons gaat het goed en zo te lezen met jou ook.
    We zijn erg jaloers op het lekkere weer.

Groetjes en xxx-jes
    Oma en Rebecca